BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı

 

2024 YKS Sonucuna Göre Kayıt İşlemi

*  Herhangi bir nedenle kaydını yaptıramayan öğrencilerimiz 26 Ağustos - 2 Eylül tarihleri arasında kayıtlarını yapabileceklerdir. Kayıt işlemleri 2 Eylül 2024 Pazartesi saat 17.00’ye kadar devam edecektir.

*  E-Kayıt veya şahsen kayıt işlemi tamamlandıktan sonra, kayıt durumunuza ilişkin bilgilendirmeyi KESİN KAYIT FORMU'ndan takip edebilirsiniz.

* E-Kayıt işlemleri saat 00:01 itibariyle başladı. E-Kayıt yapabilirsiniz.

* SMS bilgilendirmesi ulaşmayan öğrencilerimiz; KESİN KAYIT FORMU içerisindeki "SMS Mesajları" başlığından ilgili SMS'lere ulaşabilirsiniz.

* ÖSYM tarafından sonuç listeleri ile birlikte siz öğrencilerimizin verilerinin üniversitemizle paylaşması durumunda size bilgilendirme SMS'leri gönderilecektir. Lütfen takip ediniz. (Veriler paylaşıma açıldı, SMS'ler gönderildi.)

* Güncel iletişim bilgileriniz için KESİN KAYIT FORMUNU mutlaka doldurunuz.


 

2024 YKS Sonuçlarına Göre Kayıt İşlemleri
 

Başkent Üniversitesi’nin Sevgili Öğrencileri,

Kayıtlar bölüm farkı olmaksızın,

E-Devlet üzerinden E-Kayıt yoluyla, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'nda şahsen (yüz yüze) yapılmaktadır.

 

  • E-Kayıtlar:
    • 19-21 Ağustos 2024 tarihleri arasında E-Devlet üzerinden yapılacaktır. Kayıt ekranının aktif olabilmesi için öncelikle eğitim ücretinin ilk taksitinin yatırılması gerekmektedir. Tam burslu öğrenciler doğrudan kayıt yapabilirler. 
    • E-Devlet üzerinden kayıt yapan öğrencilerin kayıt işlemleri tamamlanmış olup yüz yüze kayıt yapmalarına ve herhangi bir belge getirmelerine gerek yoktur. 
    • E-Devlet üzerinden kayıt işleminizi başarı ile tamamladıktan sonraki süreç hakkında bilgi almak için tıklayınız.
    • E-Kayıt için Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Üniversite E-Kayıt Kullanım Kılavuzu'nu inceleyebilirsiniz.

 

  • Şahsen kayıtlar:
    • 19-23 Ağustos 2024 tarihleri arasında 09.00 - 17.00 saatleri arasında Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'nda yapılacaktır. 
    • Kayıt işleminizi başarı ile tamamladıktan sonraki süreç hakkında bilgi almak için tıklayınız.

 

YÜZ YÜZE (ŞAHSEN) KAYIT İÇİN GEREKLİ BELGELER

  1. Online Öğrenci Kayıt Bilgi Formu  (T.C. Kimlik Numaranız ile bağlantıda yer alan formu doldurduktan sonra çıktı alarak imzalamanız gerekmektedir.)
  2. Lise diplomasının onaylı örneği (Noterden veya mezun olunan liseden onaylatılabilir) veya E-Devlet üzerinden alınan Lise mezuniyet belgesi (https://www.turkiye.gov.tr/milli-egitim-lise-mezuniyet-belgesi-sorgulama bağlantısından temin edebilirsiniz.)
  3. Nüfus cüzdanının önlü arkalı fotokopisi
  4. 29 yaşından büyük yükümlülerin Askerlik Şubesi Başkanlıklarından alacakları Askerlik durum belgesi
  5. 1 adet (4,5 cm x 6 cm boyutunda) fotoğraf (Fotoğraflar son altı ay içinde çekilmiş olmalıdır. Kayıta gelirken fotoğrafın arkasına öğrenci adı, soyadı ve kazanılan bölüm/programın tükenmez kalem ile yazılmış olması gerekmektedir)

 

KAYIT YERİ ADRESLERİ

  • Başkent Üniversitesi Bağlıca Kampüsü: Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km 06790 Etimesgut/ Ankara
  • Başkent Üniversitesi Kahramankazan Meslek Yüksekokulu: Atatürk Mahallesi İstiklal Caddesi No:27 06980 Kahramankazan/ Ankara
  • Başkent Üniversitesi Adana Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu: Kışla Sağlık Yerleşkesi Kazım Karabekir Mahallesi 4227 Sokak Gülhatmi Caddesi No:37/a Yüreğir/ Adana
  • Başkent Üniversitesi Konya Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu: Saray Caddesi Hocacihan Mahallesi No:1 Selçuklu / Konya

 

EĞİTİM ÜCRETLERİ

2024-2025 Akademik Yıllı eğitim ücretleri hakkında bilgi için: https://ogrisl.baskent.edu.tr/kw/genel.php?birim=9998&menu_id=21&id=190993 

Eğitim ücreti, DENİZBANK’ın Türkiye genelinde bulunan tüm şubelerine öğrenci T.C. Kimlik Numaraları belirtilerek yatırılmalıdır. Eğitim ücretlerini masrafsız olarak EFT/Havale yolu ile yatıracaklar için:

Eğitim ücretleri yıllık iki eşit taksit olarak alınmaktadır. Kayıt için programın eğitim ücretinin ilk taksitinin yatırılmış olması gerekmektedir. 

Hesap Adı : Başkent Üniversitesi
Banka : DENİZBANK
Banka Şube : Başkent Kurumsal
IBAN : TR22 0013 4000 0007 9691 0000 11


Dekontun Açıklama Kısmına:

  • Öğrencinin adı soyadı, T.C. Kimlik numarasının yazılması gerekmektedir. 
  • EFT işlemlerinde açıklama kısmının başına, size SMS ile gelen açıklama kodu yazılmalıdır.

 

YABANCI DİL HAZIRLIK PROGRAMI HAKKINDA BİLGİLENDİRME

Başkent Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu İngilizce hazırlık eğitimi, eğitim-öğretim dili kısmen veya tamamen İngilizce olan lisans programları için zorunludur.

Hazırlık eğitimi zorunlu olan programlar için öğrenciler 06 Eylül 2024 Cuma, Saat: 10:00’da Seviye Tespit ve Yeterlik Sınavı’na girebileceklerdir. 

Eşdeğerliği Yükseköğretim Kurulu’nca kabul edilmiş yabancı dil sınavlarından Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından belirlenen başarı taban puanlarına veya üstü puanlara eşdeğer puan veya not almış olup, geçerlilik süresini aşmamış olmak koşulu ile yabancı dil hazırlık eğitiminden muaf olabilmek isteyen öğrencilerin belge asıllarını her yarıyıl ders ekle-sil süresinin son gününe kadar Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na ibraz etmiş olmaları gerekmektedir. Sınav belgesini ekle sil süresinin son gününden sonra ibraz edenlerin muafiyet işlemi ilgili dönem sonunda yapılacak olup öğrenci o dönem boyunca hazırlık sınıfına kayıtlı öğrenci olarak kabul edilir.


BTU100 BİLGİSAYAR OKURYAZARLIĞI MUAFİYET SINAVI HAKKINDA BİLGİLENDİRME

Bu dersten muaf olmak isteyen öğrenciler 15 Eylül 2024 Pazar, Saat: 14:00'de muafiyet sınavına girebilirler. BTU100 Muafiyet sınavı ile ilgili detaylı bilgiyi Bilgi Teknolojileri ve Uygulamaları Koordinatörlüğü’nün web sayfasını (http://btu.baskent.edu.tr) ziyaret edebilirsiniz

 

YURTLARA BAŞVURU

Öğrenci Yurtlarına ait bilgiler için http://yurt.baskent.edu.tr/ 

 

ÖĞRENCİLER İÇİN ÖNEMLİ NOT:

  • Hazırlık okuyacak öğrencilerden hazırlık ücretinin değil, kayıt hakkı kazanılan programın ücretinin ilk taksiti alınır. Hazırlık sınıfından oluşan ücret farkı bahar dönemine mahsup edilir.
  • E-Devlet üzerinden kayıt yaptırmayan adayların kayıt için şahsen başvurmaları gerekmektedir, eksik belge ve posta ile kayıt yapılmaz.
  • Kayıt işlemleri için geçerli bir e-posta adresi ibraz edilmesi zorunludur. E-posta adresi olmayanların kayıta gelmeden önce mutlaka bir e-posta adresi edinmeleri gerekmektedir.